Competências na organização curricular da reforma do ensino médio

Autores

  • Alice Casimiro Lopes

Palavras-chave:

Competency, Curriculum, Integrated curriculum, Middle level education, School subject

Resumo

It analyses the conception of a competency-based curriculum of Brazilian middle-level education. This form of curriculum organization is understood as part of regulative discourse (Basil Bernstein) of this reform. It also argues that the competency-based curriculum is centered on social efficiency’s theories. As a regulative discourse, the competency-based curriculum and the subject-centered curriculum control school knowledge, especially by evaluation.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2001-09-30

Como Citar

Casimiro Lopes, A. (2001). Competências na organização curricular da reforma do ensino médio. Boletim Técnico Do Senac, 27(3), 2–11. Recuperado de https://www.bts.senac.br/bts/article/view/570

Edição

Seção

Artigos

Artigos Semelhantes

> >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.