A pedagogia das competências e a psicologização das questões sociais

Autores

  • Marise Nogueira Ramos

Palavras-chave:

Competence; Professional education; Constructivism; Condutivism; Knowledge

Resumo

Shows three analytical tendencies related to the notion of competence: the association to the condutivism; the association to the constructivism and the association to the recent social-economic transformations. Situating the competence as a notion originated by the cognitive psychology, focuses that the last tendency express, actually, the social-economic appropriation of this notion, turning on the reference to the school work organization, directed by the necessity to adapt the subjects to the social instability as a phenomenon called as the 'psychologization' of the social questions.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2001-09-28

Como Citar

Nogueira Ramos, M. (2001). A pedagogia das competências e a psicologização das questões sociais. Boletim Técnico Do Senac, 27(3), 26–35. Recuperado de https://www.bts.senac.br/bts/article/view/573

Edição

Seção

Artigos

Artigos Semelhantes

> >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.